japanvandebucketlist.reismee.nl

stempels, stempels en nog eens stempels.

Zaterdag niet de gewoonlijke inpak stress (ik vraag me nu al de hele tijd af wat ik vergeten ben). Op tijd met de auto naar Schiphol, Marco bedankt voor het wegbrengen.

Op Schiphol geen problemen, geen vertraging. Lekker geluncht en nog even wat windowshopping gedaan. De vlucht verliep Prima Steven heeft zelfs nog een paar uur geslapen. In China komen we als we het vliegtuig verlaten de transfer balie tegen. Die blijkt niet te werken met China eastern. We blijken helemaal door de douane te moeten om bij de incheck balie weer in te checken.

Dan begint het, we staan in de verkeerde rij we moeten in de transfer rij en het daar bijbehorende formulier invullen. Bij de douane beambte stempelt in het paspoort en mijn paspoort blijkt lastig daar is erg goed naar gekeken.

Vervolgens moeten we ook door de algemene douane heen nog meer stempels en weer is mijn paspoort lastig. We zijn het land in.

Bij de incheck balie duurt het erin en eruit. Uiteindelijk hebben we de boardingpassen, maar of de bagage ook in het goede vliegtuig komt baart de medewerkers van het vliegveld zorgen.

En op naar de douane en we gaan het land weer uit. Je raad het al meer stempels en formulieren.

Terwijl we naar het vliegtuig lopen zien we dat onze bagage wordt ingeladen (toch een opluchting).

De vlucht is weer prima. Dan mogen we door de Japanse douane en voor de verandering nog meer formulieren en stempels.

later meer over de rest

josje

levert al dat stempelen ook nog geld op