japanvandebucketlist.reismee.nl

Kurashiki

Vannacht hebben we allebei zowat de klok rond geslapen, na een kort en apart ontbijt (rijst, warme groente en soep en gevulde broodjes.) Wij door naar het station. De Japan railpas hebben we gister al opgehaald en we kunnen zo doorlopen naar het perron. We gaan vandaag met de Shinkansen (bullettrain).

In de gids van de reisorganisatie adviseren ze om vandaag een tussenstop te maken in Okayama daar is een mooi kasteel en Japanse tuinen. Op papier een hele mooie gedachte. Bagage in een kluis(je) op het station en dan even een uitstapje.

Mooi niet dus alles (4st) waar een koffer in zou passen al bezet. Onze volgende stop is 15min met de trein. We zijn in de trein gestapt en doorgegaan, morgen hebben we de hele dag de tijd die 15 min hebben we er dan wel voor over.

Dus Kurashiki verkennen. Het hotel bevindt zich aan de ingang van het centrum. De kersenbloesem staat al een beetje in bloei.

We hebben een paar tempels bezocht die zijn wel heel mooi. (jammer dat daar niet ook Engelstalige uitleg bij staat)

We hebben ook uitgevonden hoever de vriendelijkheid van de japanners is. Als je aan de kant gaat voor de ziekenwagen (heel normaal) wordt je bedankt door de bestuurder.

We hebben het hier prima naar ons zin en morgen gaan we een Japanse tuin en een kasteel bezoeken.

Mijkeq

Leuk om te lezen Marieke en Steven! Geniet van jullie mooie reis?