japanvandebucketlist.reismee.nl

Himeji

Vandaag staan Okayama en Himeji op het programma.

Om 8.30 op naar het ontbijt, zoals beloofd combinatie van westers en oosters zowel rijst, soep en gebakken groente als croissants en worstjes met ei en jam.

Prima ontbeten op naar het station. Van Kurashiki naar Okayama 15min daar kaartjes gereserveerd voor de shinkansen naar Himeji. Blijkt er over een paar minuten een trein te vertrekken. Dus gauw naar het perron en plaatsen zoeken een half uur later stap je uit en heb je in 45 min 111km gereisd.

In de trein hebben we de brochure gelezen. We willen naar het Kasteel helemaal van hout gemaakt (oorspronkelijk) staat op de unesco world heritage lijst en de Koko-en tuinen. We kopen kaartjes en wat blijkt een aanbieding de tuinen i.p.v. 300 yen nu maar 40yen p.p. We gaan richting het kasteel als we naar binnen gaan moeten we onze schoenen uittrekken en op onze sokken verder lopen. Het is een kasteel met 6 etages en heel ongemakkelijk hoge treden. Het uitzicht is wel fantastisch, alleen niet zo goed te fotograferen. Er zitten tralies voor de ramen.
Toen was het lunch tijd er staan een aantal kraampjes op een plein voor het kasteel met van alles en nog wat eetbaars. Wat het is staat bij sommigen in het Engels erop maar de meeste hebben alleen Japanse uithangborden. We hebben gegrilde een varkensspies gehad en kip dumplings. Super lekker.

Op naar de tuinen het zijn verschillende omheinde tuinen met andere thema's. Prachtige tuinen mooie bloesem en veel foto's verder. Geen tijd meer voor Okayama. Daar zouden we ook tuinen gaan bezichtigen en gelukkig hebben vandaag al zoveel moois gezien. Vanavond nog een avond Kurashiki en morgen op naar Mount Shigi en een verblijf bij monnikken.

P.S. foto's uploaden lukt op het moment niet zo goed.