japanvandebucketlist.reismee.nl

Op naar de 10 smaken popcorn

In loop van het verhaal wordt de titel duidelijk.

Vandaag met de trein naar Oji en dan de taxi naar het tempelcomplex van de Chogosonshi-ji tempel. Ons werd verteld dat je in de shinkansen (bullet train) een keer geluncht moet hebben met een bentobox. Een lunchtrommel met verschillende kleine hapjes. Ze verkopen deze op ieder groot station. Aan de hand van de plaatjes kozen we 2 boxen en op naar de trein. Het is echt een aanrader, bijna alles was heel lekker (ik had een zoet hapje wat ik niet lekker vond). Op station Oji meer dan genoeg taxi's. De reis was spannend we gaan van normaal terrein naar hele steile bergweggetjes en krappe bochten, naar onverharde weg.

Bij het tempel complex worden we ontvangen door een monnik met iets of wat Engelstalige zinnetjes, we komen er wel uit samen. We krijgen een kommetje groene thee (letterlijk groen) en cake terwijl ze onze paspoorten kopiëren. Hij brengt ons naar onze kamer legt uit waar we overal mogen zijn (om 5.15u in de ochtend fire ceremony en om 6.15u morning prayer).

Als we zij gesetteld in onze kamer gaan we het complex verkennen. Gewapend met onze camera's gaan we het tempelcomplex verkennen, vol goede moed gaan we richting de kasteel ruïnes. 30 minuten later en een aardige klim verder hebben we prachtig uitzicht van een onderdeel vanaf de tempel. ergens onderweg zegt Steven ter loops dit is wel een extra smaak popcorn waard. In Disney Tokyo hebben ze 10 aparte smaken popcorn, daar heb ik wel oren naar en ben die onderweg aan het verdienen.

Van avond op tijd gaan slapen in onze futonbedden om morgen op tijd naar alle ceremonies te gaan.

Josje

Die tien smaken ga je zeker halen.

Petra

Dat wordt vroeg opstaan dus. Zal wel erg mooi zijn.

Rob

Goedemorgen voor jullie, hoe waren de seremonie’s ?

Marieke Bukkems

Heel bijzonder. Echt super om mee gemaakt te hebben.