japanvandebucketlist.reismee.nl

Kersenbloesem

Na de taxirit terug naar het station (het paste echt allemaal maar net), is er geen station medewerker te bekennen. We reizen met de Japan rail pas normaal laat je die zien en openen ze een poortje. Een mevrouw ziet ons kijken vraagt waar we naartoe willen of wat we zoeken, we geven aan dat we niet weten hoe we op het platvorm moeten komen. ze loopt naar een poortje met een informatie knop drukt deze in en converseert is het Japans met een medewerker en meteen gaat er een poortje open. We bedenken haar vriendelijk en stappen in de trein. We weten niet helemaal zeker of we moeten overstappen of niet. In de regio hebben ze bepaalde trajecten aan geduid met kleuren. We moeten van roze naar groen maar dat is blijkbaar dezelfde trein. De overburen zien steven op het kaartje kijken en vraagt (maakt duidelijk dat hij wil weten) waar we naartoe gaan. Yoshino, hij wijst met zijn vinger naar beneden "blijven zitten" om het zeker te weten staat hij zelf nog even op om te kijken roept Steven erbij, het is duidelijk we blijven zitten. In het geheel komt er nog uit Cherry blossom ze proberen het echt wel.

Eenmaal aangekomen op Yoshino station is de kabelbaan dicht maar er rijden bussen. Boven aangekomen is het allemaal super toeristisch en toch bijna niks is vertaald heel bijzonder. We zijn te iets te vroeg om hier de bloesem in volle glorie te zien. Toch levert het nu al mooie plaatjes en adembenemende uitzichten op.

Morgen gaan we Nara verkennen, het park waar tamme herten gezien worden als de boodschappers van god.