japanvandebucketlist.reismee.nl

Nara

Vandaag naar het park met heilige herten, het zouden boodschappers van de goden zijn. Vanaf het hotel is het 5min lopen en dan zijn we aan het begin van een park met verschillende tempels en altaren van verschillende goden. De herten komen we al gauw tegen, ze blijven rustig staan terwijl het om hen heen een drukte van belang is. We zien iemand de herten voeren, de vrouw buigt voor een hert en deze buigt terug. Verderop komen we een kraampje tegen met een soort crackers geschikt voor herten. Toen begon het. De herten zijn geen engeltjes maar bengeltjes Steven heeft de grote stapel vast dus dringen ze om hem heen. Ze bijten in alles waar ze bij kunnen inclusief zijn T-shirt, broek en been en wat deed ik: lachen en foto's maken. De crackers zijn snel op en we lopen verder en zien dit tafereel vaak voorbij komen.

De tempels die we tegen komen zijn prachtig. Je kunt je niet voorstellen dat deze vaak replica's stammen vanuit de 15 eeuw. We komen in de tempel waar het in Nara om draait todai-ji. Daar staat een gigantisch koperen Boeddha, je voelt je heel klein als je naast zo'n reus staat. We lopen rustig door het park en komen een winkel tegen met Japanse koksmessen. Steven wil graag zo'n mes als souvenir dus we gaan even kijken. We kopen een mooi mes en het wordt gratis voor ons gegraveerd met onze achternaam in het Japans (er kan dus van alles staan).

Nu zijn we in Kyoto, hier blijven we 4 dagen in een kleine ryokan. De incheck was heel gezellig de gastvrouw was onder de indruk van wat we allemaal al gedaan hebben. Wij ook, van avond even rustig aan en uitzoeken wat we morgen gaan doen.