japanvandebucketlist.reismee.nl

Bamboe en Nijo-jo

Ik ga even beginnen bij het avond eten van gister. Yakitori een klein smal restaurantje met een eerste etage ook als eetzaal ingericht. Ze hebben zelfs een Engelse kaart geen plaatjes of plastic voorbeeld om aan te wijzen vandaag. Wat hebben we lekker en apart gegeten je komt hier op de kaart toch andere producten tegen dan we gewend zijn. Kippenhartjes en kippenstaartjes beide erg lekker, er staan ook dingen op die we niet bestellen. Kraakbeen en kippenmaag.

In het hotel Japanse stijl ontbijt genomen. Bij de frontdesk vragen we nog even welke bus we moeten hebben. De medewerkster vraagt of we met de JR railpas reizen, dat doen we en nu blijkt we kunnen er "gratis" met de trein komen, Een hele nieuwe ervaring, op het station is het druk (en dat is zacht uitgedrukt). De trein van 10.10 zit afgeladen vol en nog steeds proppen mensen zich erbij. Wij slaan deze even over de volgende trein is een kwartier later. Net zo druk maar nu staan we vooraan in de rij. Jaja er staan op het perron plaatsen aangewezen waar je de trein in kunt en op die plaatsen stel je je op in rijen van 2. De trein stopt ook exact op die plek.

Vanaf het station is het 10min lopen naar de bamboe groeve er is ook een tempel met een mooie tuin. Die gaan we eerst bezoeken en dan volgt een beetje een teleurstelling, De bamboe groeve bestaat uit een pad van 500meter met inderdaad hoge bamboe maar het is erg (erg) druk. We lopen nog even door naar de togetsubrug . Waar op de rivier veel geroeid wordt. Het levert hele mooie foto's op. Helaas kan ik foto's van mijn toestel niet in dit blog plaatsen. We eten wat lokale snacks age musi (rijstcake gedompeld in zoete soya) Cuttlefish and leek on a stick (zeekat (sepia) en prei) en Yuba and cheese (tofoe en kaas), het is allemaal lekker.

Op de terug weg komen we dicht langs kasteel Noji. daar gaan we ook een kijkje nemen in de rij voor kaartjes eenmaal binnen in het kasteel moeten schoenen weer uit. De vloer van dit kasteel heet de nachtegaal vloer. Dit om indringers direct te horen aankomen, zodra je over de vloer loopt hoor je een piepend geluid. Er zijn replica's van de muurschilderingen en plafondschilderingen. Op het terrein rondom het kasteel is een spring festival bezig, we zien een groep meiden een traditionele dans uitvoeren en proeven van verschillende soorten sake. We kopen een flesje Pruimensake om de komende tijd op te drinken (jammie).

Nu even terug op de kamer beetje bijkomen van een drukke dag.

josje

Kippenmaagjes kan je de volgende keer best proberen, zijn lekker.
Ik zou willen dat je van al dat lekkers wat mee kon nemen.