japanvandebucketlist.reismee.nl

kersenbloesem central

Deze dag voor het pad der filosofen gekozen. Bij de frontdesk gevraagd hoe we daar het best kunnen komen. Met de bus, op het kaartje met bus routes wordt het met een markeer stift aangegeven. De service in dit hotel is echt top. wij op naar het centraal station om de bus te pakken. De bus wordt goed vol geladen ( lees gepropt). Onder weg ziet Steven de kathedraal van Kyoto dat is leuk voor van middag. De volle bus gaat er zo goed als allemaal uit bij het pad der filosofen. Om bij het begin van het pad te komen ga je eerst een stuk langs een rivier en dit blijkt Kersenbloesem Central te zijn. De bomen staan prachtig in bloei en als het een klein beetje waait sneeuwt het kersenbloesem blaadjes. Het is hier dan ook mega druk. Daar hadden we stiekem wel een beetje op gehoopt. Het is zo leuk om te zien hoe gek de japanners doen om op de foto te gaan met kersenbloesem. Hele families uitgedost in kimono's, sommigen zelfs met professionele fotograven, Zelfs honden in Kimono die ook op de foto moeten met de kersenbloesem.

We beginnen het pad der filosofen met een bezoek aan de tempel en de zen tuinen (weinig zen aan met zoveel personen). Het is weer een lust voor het oog om te zien wat Japanse tuinmannen fier hebben aangelegd. Dan de wandeling zelf, veel winkeltjes en kraampjes met van alles en nog wat. Mooie wandeling langs de rivier in een jaargetijde nu een gekkenhuis om de kersenbloesem.

Aan het eind gekomen komen we een lente festival tegen, met dans en kraampjes niet zo lokaal eten. We hebben een broodje kebab op. weer terug in de bus het beter prop werk maar we komen waar we zijn moeten. Het winkel district en de kathedraal. Er is een mis bezig als we binnen gaan en volgen het laatste stuk van de mis. Als deze klaar is blijven we nog even om foto's te maken en even stil te staan bij het feit dat het Pasen is.

Daarna winkelen wat is het leuk om mensen en winkels te kijken. Sommige winkels zijn zo uitbundig en over the top. Straks gaan we naar Aqua fantasy (een fontein show) en daarna even naar het park om de verlichting van de kersenbloesem te zien.

Leni en Hannie

Jullie hebben weer een prachtige dag gehad?