japanvandebucketlist.reismee.nl

Stevens verjaardag

De dag begint goed, de bakkerij waar we wilden ontbijten is op woensdag blijkbaar gesloten (heel veel winkels). Dus bij Starbucks een lekker ontbijt genomen. Op naar de Samoerai wijk. leuke oude huizen en smalle kleine straatjes er is ook een "museum". Er staan 2 mooie harnassen verder valt het tegen en het is heel klein. De weervoorspelling was bewolkt en regen, maar we lopen in een brandende zonnetje lekker de stad te doorkruisen op zoek naar het bladgoud "museum". Heel leuk om te zien hoe ze bladgoud maken. In een zaaltje staan de machines en er zijn verschillende filmpjes die laten zien hoe het in zijn werk gaat. Op naar de geisha wijk. Weer mooie wijk met smalle straatjes en kleine restaurantjes en theehuizen.

We besluiten om nog een keer naar de kasteeltuin te gaan. Die vonden we allebei mooi. Het betrekt ondertussen snel, we lopen lekker op ons gemak door de tuinen en de eerste regenbui komt en gaat. Als het hier bij blijft. Helaas onderweg de tuin uit naar de winkelstraat barst de hemel open. We gaan schuilen in de informatie zaal. Daar zit ook een theehuis aan vast. We worden op traditionele wijze bedient. Groene thee met een zoete snack. Als uitzicht hebben we de kasteeltuin heel vervelend. Helaas blijft het de hele middag regenen. Dus gaan we maar winkelen. Nu even terug in het hotel de regen tikt "uhm" slaat tegen het raam. Steven is aan het uitzoeken waar we gaan eten zo meteen. Morgen zijn we zo'n 6uur aan het reizen om bij mount Fuji aan te komen.