japanvandebucketlist.reismee.nl

Tokyo wat zal ik ervan zeggen....

De ochtend begon met een geweldig uitzicht op mount Fuji van uit de hotelkamer. Het ontbijt was weer net zo geweldig als gister, bij het uitchecken vroegen we naar de shuttle service die als optie wordt aangegeven in het hotel. Gister hadden we al navraag gedaan de 5 vaste tijden dus wij dachten aan een bus misschien samen met andere hotels, dus extra tijd ingecalculeerd om op tijd bij het station te zijn. Blijkt de shuttle service een auto van het hotel te zijn en wij zijn de enige passagiers dus 5 min later staan we op het station. De trein stond er nog, we zijn nu een uur eerder in Tokyo. Even bagage dumpen bij het hotel en we gaan shoppen.

Er blijkt een grote speelgoed winkel te zijn in de buurt dus we gaan voor de kids even souvenirs shoppen, 4 etages volgepropt met speelgoed. We hebben ons daar 90min vermaakt met kijken naar de verschillende spulletjes. We zijn ook geslaagd voor de souvenirs. Verder ligt deze winkel aan de PC hooftstraat van Tokyo dus het blijft bij window shopping. Bijna alles heeft hier meerdere etages. Aan het eind van de straat hangen er borduurwerkjes in een etalage, tussen de grote ketens een klein handwerk winkeltje. We kopen natuurlijk een Japans tafereel voor mij om te borduren.

Na het inchecken lopen we naar een Russisch orthodoxe kathedraal, bij de informatie balie staat een dame die uit Nederland blijkt te komen. We hebben even rondgekeken en toen door naar Akihabara een wijk die bekend staat om zijn drukke uithang borden en neon reclames. We zijn de anime wereld tegen gekomen we zijn in een paar winkels geweest. Meerdere etages met boeken, films, kostuums, make-up, beelden en atributen en zelfs 18+ secties. Heel bizar, je hebt ook bars en cafés waar je bedient wordt door anime karakters. We komen een egel cafe en een uilen cafe tegen. (ja, je kunt egels en uilen aaien terwijl je koffie drinkt). De elektronica winkels zijn zo druk en luid iedere computer, laptop en scherm roept iets anders. Een warenhuis is hier ook een beleving waar wij gewend zijn aan een duidelijke scheiding van producten en een logische combinatie ligt hier de snoep naast de gezichtsverzorging de wijn naast de tandenborstels en overal hangen kartonnen platen met reclame. We komen nog een heel leuk koopje tegen terwijl we op zoek zijn naar het treinstation. Ik wilde een iets groter cameratas 980 yen (7,85 euro) even opgezocht 34,95 op bol.com. ( en hij is nog paars ook).

Het meest bizarre wat we gezien hebben is Mario kart. Gewoon in een kart auto de gewone weg op en door Tokyo rijden. (verkleed als Mario kart Karakters). Een dag met veel nieuwe belevingen over de Japanse cultuur.

Maarten

Hoeveel jaar ga je over dit borduurwerkje doen ?