japanvandebucketlist.reismee.nl

Tokyo

Vandaag is de laatste dag dat onze JR railpas geldig is, de pas houdt in dat je voor een vast bedrag per week onbeperkt met de treinen van JR (Japan rail) mag reizen. Je loopt bij de ticket doorgang naar een medewerker en laat je pas zien. Daar gaan we dan ook nog even gebruik van maken.

We beginnen op Shibuya square het drukste voetgangers kruispunt van Tokyo, we zijn er op zondag en het is er nog steeds druk. Er zit een Starbucks aan de overkant van het station daar drinken we even koffie en thee. We hebben in de Capitool gids gelezen over de Koishikawa korakuen tuin een mooie tuin met veel bruggetjes en op de achtergrond zie je een achtbaan liggen en het Tokyo dome. Onze laatste stop voor vandaag is het Ueno park. We gaan picknicken dat is hier zo gaaf in de stationshal heb je verschillende winkeltjes met eten je koopt waar je zin in hebt loopt naar het park en zoek een plekje. We nemen Sushi, dumplings en Gioza mee. We vinden een plekje het is echt heel druk met families en vrienden die hetzelfde idee hebben. Na deze lunch lopen we nog wat door het park ook hier is het een druk met streetfood stalletjes. We kijken even in onze Capitoolgids wat we nog kunnen doen en worden aangesproken door een oudere Japanse man die opzoek is naar een praatje. Hij is zelf 2x in Amsterdam geweest, hij legt ons uit dat er meerdere soorten kersenbloesems zijn dat er nu weer een andere bloeit dan de hele bekende sakura. Precies deze dagen vorig jaar stond Tokyo helemaal in bloei en nu is de sakura tijd echt alweer voorbij.

We besluiten om de dierentuin in te gaan, daar zijn we namelijk bij in de buurt. Het is niet een hele grote dierentuin maar ze hebben heel veel kleine zoogdieren en een mooie nachtdieren collectie dat hebben we allebei nergens anders zo gezien. Ze hebben hier ook panda's maar daar heb je aparte kaartjes voor nodig die waren al op toen wij naar binnen gingen.

Morgen gaan we naar Disney, we hebben besloten om 4 dagen naar Disney te gaan en vrijdag nog een aantal dingen in Tokyo te gaan zien. De vismarkt onder andere. Morgen naar Disney (ik weet dat ik dat al heb geschreven maar het is het herhalen waard.)

Josje

Voor mij voelt het als een vakantie jullie verhalen te lezen en de foto's te zien,
ik geniet al bij voorbaat over een poosje jullie volledige reisverslag te kunnen zien.
Morgen lekker ontspannen in Disney en niet teveel popcorn.