japanvandebucketlist.reismee.nl

Horror verwachtingen niet uitgekomen

We hadden ons een beetje ingelezen op Tokyo Disney en ons op het ergste voorbereid. Nou niets is minder waar, water zou 500yen kosten? Wij hebben 200 yen betaald (1,50 euro). De wachtrijen zouden gigantisch zijn zowel voor de attracties als om te kunnen eten. We hebben het langst 50 min staan wachten en voor de lunch 30min.

Ik ga niet van moment tot moment vertellen wat we hebben gedaan, ik heb heel veel energie gekregen van deze dag Disney. Ik licht er een paar dingen uit.

De reis was nog wel een onderneming. In de spits naar Disney, kaartje kopen. Automaat op Engels gezet en je krijgt alleen cijfers te zien??? Blijkt, je moet het bedrag opzoeken die bedragen staan op de plattegronden of op internet en dat bedrag klik je aan. Vervolgens het aantal personen en betalen maar. Tokyo station heeft een heel eigen ritme heel druk en je loopt vanzelf mee met het ritme en de snelheid van het moment heel bizar.

We zijn op tijd bij Disney 8.15 het park gaat om 9u open. Er staan al behoorlijke rijen. Niet voor de kaartjes maar om het park in te gaan, gelukkig komen we daar op tijd achter en kopen snel kaartjes. We sluiten weer achteraan in een rij om het park in te gaan. Na de eerste paar attracties opzoek naar koffie (10.30u), er zitten mensen aan de route van de parade?? die is toch pas om 15u voor de zekerheid nog een keer op het kaartje gekeken, ja 15u. Er zitten dus al vanaf zeker 10u (maar waarschijnlijk vanaf 9u) mensen klaar om de parade van 15u goed te kunne bekijken. Toch een beetje zonde van je dag Disney.

Voor een parade gaat hier iedereen zitten en je blijft zitten tot de parade voorbij is. Iedereen kan dus goed zien (als je gaat staan komt er al snel iemand van het park vragen of je wil gaan zitten). Marieke + parade= sport Japanner (130 foto's van 1 parade). We blijven nog tot na het vuurwerk en gaan dan terug naar het hotel.

Leukste atractie van vandaag: Monsters inc. hide and go seek. Je zit in een karretje krijgt een "zaklamp" en tijdens de rit kun je die op het monster inc. logo schijnen en er verschijnen monsters of boo. Morgen tokyo Disney Sea een heel nieuw park voor ons. We zijn beniewd.