japanvandebucketlist.reismee.nl

Disney Sea

Vandaag het 2e park van Disney hier bezocht een park dat in deze opzet de enige is ter wereld. Als we binnen komen zien we dat alle positieve internet commentaren verdiend zijn. Het ziet er echt fantastisch uit.

1 van de attracties die op de planning staat is journey to the center of the earth, een rit in een "jeep" rit waar je door een "fout" heel diep de aarde in gaat. Prachtig gemaakt. We doen hem 2x. verder zijn de andere attracties druk (60min+) we doen er vandaag een stuk minder dan gister. Toy story midway mania blijft favoriet, de tower of terror hier is jammer genoeg he(eeeeeee)el kort en je zit in een 3 punts gordel dat doen ze in Parijs toch beter. In het park snacken we vandaag en slaan lunch over. Je kunt hier de hele dag eten en hoeft niet ver te zoeken of er staan iets te eten. Het leukste is toch wel de Spingtail gestoomd brood met curry vulling is de vorm en kleur van een tijgerstaart.

Er is vandaag pers aanwezig als voorbereiding op de verjaardag van Dinsey, zondag start het 35 jaar Disney feest. Vandaag krijgen de pers en de bezoekers een voorproefje op een aantal nieuwe shows en merchandise. Dat is een gekken huis, er staan zelfs rijen om de winkels in te kunnen. Mensen die al Disney hoofddeksels hadden kopen nieuwe. Je ziet overal in de wachtrijen mensen met buttons poppetjes of andere prullaria. Als ze ergens voor gaan doen ze het ook goed, we komen een man tegen op krukken en zijn vrouw achter (zijn?) een rolstoel met grote knuffels in 35 jaar Disney pakjes.

We besluiten om nog naar down town Disney te gaan even lekker "rustig" shoppen en morgen de avond show in Disney Sea te kijken als deze gekte hopelijk een beetje voorbij is.