japanvandebucketlist.reismee.nl

Touristisch Kyoto

Vandaag onze laatste dag Kyoto. De Fushimi inari shrine staat op de agenda, Gion (de wijk van de Geisha's) en Nishiki market. Op tijd op naar het station om de bus te pakken naar de Fushimi Inari shrine. Aldaar geen bordjes waar we naartoe moeten dus lopen we een klein stukje fout. Eenmaal terug bij het bus station kijken we de straat in waar we zijn moeten (hoe hadden we dit over het hoofd gezien) en we zien veel winkeltjes. Wij die kant op en aan het eind van de winkelstraat zien we de the place to be door allemaal kraampjes heen. Om te zeggen dat het druk was is een understatement. We lopen over het terrein en bewonderen de mooie tempels in hele heldere oranje kleuren. Het complex staat bekend om de oranje torri (poortjes) waar je onderdoor kunt lopen en dat levert leuke foto's op(van andere toeristen), hier kun je op de koppen lopen. Eenmaal bij het volgende Shrine (altaar) blijkt dit de eerste tempel die in speelt op de toeristen. 500yen om een (heel) klein kaarsje aan te maken. In alle tempels waar we tot nu toe zijn geweest was dat 50Yen. Op de terugweg kopen we een Japanse snack en gaan met de bus terug naar het station.

Op naar Gion, de wijk van de Geisha's en de authentieke Japanse smalle straatjes. Ook hier is het best druk, maar niets vergeleken met vanmorgen. Het is leuk om te zien van de buitenkant. De Geisha's zie je niet en de restaurants en theehuizen waar ze zijn mag je alleen binnen met een uitnodiging. We zitten vlakbij het winkelgebied waar we gister ook geweest zijn en daar is ook Nishiki market, een straat waar veel etenswaar verkocht wordt. We kijken onze ogen uit, want veel van wat er in de etalages licht kun je in Nederland zo niet krijgen. We proeven zeewier chips en sansyo peper. In de etalage van sommige winkels branden ze pinda's of staan ze met een machine koekjes te bakken. Het ziet er prachtig uit. We kopen allebei een fish cake, Steven inktvis en ik een met pompoen en zoete aardappel. Ook hier kun je weer over koppen lopen.

Terug op het station reserveren we vast onze plaatsen in de trein van morgen. De Thunderbird van Kyoto naar Kanazawa. Onderweg naar het hotel, zegt Steven als de chauffeur morgen maar geen marionet is. Morgen dus alweer een nieuwe bestemming.

Petra

Gisteren positieve reacties op je blog en foto's gehad.