japanvandebucketlist.reismee.nl

Fuji-san, nu niet in de wolken.

We beginnen de ochtend met zon. We hebben ontbijt bij dit hotel, Japanse stijl. Het is weer een plaatje maar deze keer met (rauw) ei en een worstje in een pannetje, waar een vlammetje onder wordt aangemaakt je kunt zelf bepalen hoe je je ei wil. Super grappig en krab in de soep. Niet het vlees maar de schaar waar jezelf het vlees nog uit moet halen. Het hele dienblad staat vol en dan komen ze vervolgens nog een rundvlees gerechtje brengen en vers fruit.

Vanaf de hotel kamer zien we dat Mount Fuji al een groot deel zichtbaar is. Er is een kabelbaan naar een observatie terrein, Het is niet druk en de eerste gondel kunnen we mee naar boven. Er wordt steeds meer zichtbaar van Fuji-san. We lopen nog wat verder omhoog en worden beloond met prachtig uitzicht op de berg en heel af en toe is de hele berg uit de wolken. Het is hier nog wat koud voor de tijd van het jaar. Er ligt dan ook nog een meer sneeuw op mount Fuji dan normaal. Als we weer naar beneden gaan is het ondertussen "iets" drukker geworden. We moeten 1 gondel wachten dat valt nog mee, maar beneden is het wel druk geworden. De tourbussen staan in de rij voor een parkeerplaats er staan dan ook verkeersregelaars om het in goede banen te leiden.

We halen sandwiches in de supermarkt en eten deze op met uitzicht op het meer. Echt geweldig. In de loop van de middag wordt slecht weer voorspeld we lopen nog en stukje langs het meer en gaan het edelsteen "museum" in. Op de terugweg naar het hotel begint het al wat te spetteren. We hebben een middag lekker op de kamer door gebracht terwijl het buiten plensde.

Morgen door naar Tokyo, alweer de laatste stop. Gelukkig hebben we daar een week de tijd.

Hannie en Leni

Wat zien jullie mooie dingen. Om jaloers op te worden, geniet nog maar lekker?