japanvandebucketlist.reismee.nl

Kanazawa castle & Gardens

Al vroeg afscheid genomen van Kyoto en in de trein naar Kanazawa gestapt. Een rechtstreekse verbinding in iets meer dan 2 uur ben je in een heel ander gebied van het eiland. We nemen de taxi naar de Ryokan, daar laten we onze bagage achter. De wieltjes en pootjes van de koffers worden even schoongemaakt voor ze de ryokan binnen gaan.

5 meter van de Ryokan is een grote winkel straat we en 5 min verder is de ingang van het kasteel van Kanazawa. We kopen sandwiches en wat drinken en gaan in het Park lekker lunchen. We lopen een observatiedek op van de tuin, komt er een vrijwilligster naar mij toe en geeft tekst en uitleg bij de "binnen" (in zijn tijd de privé tuin van de heersende vorst) tuin. Er blijken ook gratis rondleidingen gegeven te worden door het terrein rond het kasteel en de "buiten" (vrij toegankelijk voor publiek) tuin. We lopen naar de informatie balie en vragen wanneer de volgende rondleiding begint. Antwoord: Nu. We krijgen een privé rondleiding. We kiezen ervoor om naar de tuin te gaan. Het is ontzettend druk, wat blijkt in deze periode zijn veel tuinen in Japan gratis vanwege de kersenbloesem. We lopen een grote ronde door de tuin. De gids maakt wat foto's van ons bij de kersenbloesem, en legt dingen uit die we zelf niet gezien zouden hebben. We nemen afscheid van de gids en lopen op eigen gelegenheid nog wat door de tuin.

Kanazawa staat onder andere bekent om bladgoud, Steven heeft zin in een ijsje. Hij als optie de topping bladgoud of bladplatina. De eerste is maar 7,63 en de tweede optie 15,25. Het ijsje zelfs is 3,65. We hebben net ingecheckt in de Ryokan en zijn nu op onze kamer. Zoals het hoort in een Ryokan slapen we op de vloer en zijn de badgelegenheden gezamenlijk.

Morgen voorspellen ze regen, we zijn dus ook even aan het kijken naar wat voor Musea er in de buurt zijn.