japanvandebucketlist.reismee.nl

Fuji-san

Reizen vandaag, we gaan een heel traject afleggen om uiteindelijk bij Mount Fuji uit te komen.

Eerst de shinkansen(bullet train) 2 uur, 30min een lokale trein, 1 uur een rapid express en dan het laatste stuk weer een rapid 45 min. Met alle overstap tijd zijn we zo'n 6 uur onderweg geweest.

Het is hier maar 9 graden, tot nu toe zijn we overdag nog niet onder de 20 gekomen. Brrrrrr. Het is hier een heel mistroostige dag alles ligt in de wolken.

Het hotel ziet er aan de buitenkant prachtig uit mooi gelegen aan het meer, het interieur is wat vergane glorie. (erg jare 70) We worden persoonlijk naar de kamer begeleid. Die is prima een zit hoekje 2 bedden en een klein badkamertje.

We besluiten om even te gaan wandelen. Trui aan, vest aan, sjaal om en jas aan. Zo gewapend tegen de kou gaan we naar buiten, we komen tot de conclusie dat we in de middle of nowhere zijn. We lopen naar een parkje aan het meer. Hier is de lente nog nauwelijks begonnen de shakura (kersenbloesem) is ook nog verre van op zijn mooist. Een restaurant vinden blijkt ook moeilijk veel is dicht. We vinden nog een klein restaurantje wat achteraf maar we eten lekker een kom gestoomde rijst en rundvlees met groente en varkensvlees met salade. Nog even wat te knabbelen halen en rustig terug naar het hotel.

Morgen hopen op beter weer, zodat we mount Fuji ook daadwerkelijk kunnen zien.